Munkatársaink

 Szemán Erika, óvodavezető

Első gyermekem születése ébresztett rá arra, hogy az óvónői hivatást a Jóisten személyesen nekem találta ki. Azonnal beiratkoztam a Budapesti Tanítóképző Főiskola óvónői szakára, és idestova 30 éve vagyok e pálya gyakorlója. Tz éven keresztül vezettem a főváros XII. kerületében az Őzike Óvodát, ahol sikerült egy olyan komplex szemléletű programot kialakítanunk, amelyben a test-lélek-szellem egységét alapvetőnek tekintjük, és e hármas egységben valósítjuk meg a fejlesztési feladatokat. E hosszú évtizedek során, mindhárom területen igyekeztem tovább mélyíteni tudásomat. Az egészséges reformtáplálkozás keretében a fehérje-szénhidrát-vitamin-ásványianyag egyensúly megőrzését a dr. Török Szilveszter által szervezett tanfolyamokon igyekeztem megtanulni. Az egészséges önfegyelem és önbizalom megtanítását, a Thomas Gordon: Szülői eredményesség tréningjén fedeztem fel magamnak. Sokat jelentettek számomra Hamvas Béla könyvei, az azokban közvetített szellemi tudás is. Eközben rájöttem arra is, hogy rendkívül nagy szükség van az idegen nyelvi oktatás kisgyermekkorban való megalapozására is. 17 éve saját módszeremmel tanítom az angol nyelvet. Első 15 éves középfokon nyelvvizsgázóim igazi büszkeségeim és a módszer első sikeres “bizonyítékai”. 

 

 Bujdosó Júlia, óvodapedagógus

A pályaválasztásomnál fontos szerepet játszott személyes élményem a gyermekkórusban eltöltött 7 év, és a gyerekekkel való foglalkozásaim. Három testvérem van, nagycsaládban nőttem fel, és imádom a gyerekeket.
A Kisújszállási Arany János Általános Iskola kórusában 4 évig, majd a Magyar Rádió Gyermekkórusában énekeltem 7 évig és zeneiskolában zongoráztam 10 évig. Nagy szorgalom, kitartás és fizikai erőnlét kellett a próbákhoz és a koncertekhez. Előadásainkkal szinte az egész világot bejártuk, rengeteg sikerélményem volt a kórussal. Miután abbahagytam az éneklést a sport felé orientálódtam. Ma már a rendszeres testedzés életem szerves részévé vált, s rosszul érzem magam, ha nem sportolhatok.
A Testnevelési Egyetemre elsőként felvettek, számomra a mozgás, a zene mellett ugyanolyan fontos. Mindemellett elvégeztem az aerobik edzői-oktatóit, és az aquafitnesszt. A gyakorlati időmet óvodában is töltöttem és nagyon megtetszett ez a pálya.
Miután befejeztem a TF-et 2009-ben, elkezdtem oktatni, ami a másik szerelmem, mégis éreztem, hogy hiányzik valami az életemből és visszagondoltam az ovis gyakorlatomra, hogy milyen jól éreztem magam ott. Ekkor eldöntöttem, hogy gyerekekkel is szeretnék foglalkozni, így a második diplomám az ELTE óvodapedagógus szakán végeztem 2012-ben.
A fent említett tanulmányaim, tapasztalataim révén érzek magamban annyi erőt, hogy sikeres és hatékony tagja legyek ennek csapatnak.  

 

Baksa Ágnes, óvodapedagógus

Számomra sosem volt kérdés, hogy mi leszek, ha nagy leszek. Ezzel a hivatástudattal születtem. Két bátyám és egy öcsém van, szóval nagy családban nőttem fel és a környékbeli barátok is mind több testvéresek
voltak. Gyerekkoromban sokszor vigyáztunk a barátnőmmel a kisebb testvéreinkre, tehát a gondoskodás elég hamar megjelent az életemben.
Az óvónői pályára úgy gondolok, mint egy ajándékra, hiszen azt látom, hogy sajnos nem sokan mondhatják el magukról, hogy a munkájuk egyben a szenvedélyük is. Miután az ELTE-n elvégeztem az óvónői szakot, azonnal
fel is vettek abba az óvodába, ahol előtte a 3 éves gyakorlatomat végeztem. Az ott töltött újab 3 év alatt sokat tapasztaltam, tanultam a gyerekekről és önmaramról is. A mindennapok során legfőbb célom, hogy boldog, élményekkel teli éveket adhassak a gyerekeknek. 10 évig jártam zeneiskolába, játszottam hangszeren, ezáltal sokat énekelek, dúdolgatok a gyerekek között, a zene szeretetére nevelem őket. Mindemellett nagyon fontosnak tartom a környezetvédelmet, ezért a munkám során igyekszem a gyerekeket is a fenntarthatóság felé terelgetni. Örömmel tölt el, hogy egy ilyen csodás környezetben végezhetem a munkámat nap, mint nap. 

 

Kovács Katalin, pedagógiai asszisztens

  Az, hogy kisgyerekekkel szeretnék foglalkozni, csak a tanári diplomám megszerzése után tudatosult bennem. Miután eltöltöttem egy évet önkéntesként egy lengyelországi óvodában, tudtam, hogy ezen az úton kell tovább mennem. Hamarosan beiratkoztam óvodapedagógus szakra. Jól döntöttem. Gyerekekkel lenni igazi kincs. Ajándék az őszinte szeretetük, kíváncsiságuk, világra való nyitottságuk. Öröm részese lenni óvodai életük pillanatainak. Több mindenbe belekóstoltam az utóbbi években, de most először érzem azt, hogy a gyerekek mellett megtaláltam a helyem.    

 

Medve Pálné, dajka
Én úgy gondolom, hogy egy egész fantáziavilág kezdődik és nyílik meg egy gyermeki mosollyal, hiszen oly könnyen kapjuk és sokszor milyen kevéssé értékeljük mi szülők.
Számomra az igazi boldogság, ha egy gyermek rám mosolyog, melegség önti el szívemet és akarva akaratlanul jobb lesz a kedvem, jobb lesz ez az egész nagyvilág.
Mindig is fontos volt számomra a gyermekek boldogsága, hiszen oly kevés, tiszta és csodálatos dolog létezik. Azt szeretném elérni, hogy a munkámmal nem csak testi, lelki és szellemi fejlődésüknek legyünk szem- és fültanúi, szükségszerűnek tartom, hogy minél több gyermek arcán jelenjen meg az önfeledt mosoly.  

 

Bartók Viktória, dajka

 Bartók Viktória, vagyis röviden Ria vagyok, a Gulliver csoport dadusa. Életem nagyobb részét angolul éltem Kanadában, és Ausztriában. Az utóbbi több mint 2 évtized során gyermekeim kiskorában iskolájukban segédkeztem, és sok barátjuk felügyeletét bízták rám szüleik, majd nagyobb korukban középiskolájuk kerámiastúdiójában tanítottam agyagozást, szintén angolul. Most hogy az enyémek kirepültek a fészekből, olyan munkára vágytam ami pótolja hiányukat. Elvégeztem egy Családi Napközi és egy Dajka tanfolyamot, valamint gyermek pszichológiával gyarapítottam tudásomat. Gyakorlatot szereztem Családi Napköziben, magán és állami óvodában is. Szerintem a gyermekeknek a szeretetteljes, odaadó gondoskodás, a velük való foglalkozás a legfontosabb. Ha biztonságban, szeretve érzik magukat csak akkor tudnak kinyílni, és mindenféle koruknak megfelelő tudást befogadni. Én mint dadus szeretettel igyekszem gondoskodni a kicsik személyes és környezeti jólétéről, Örömmel tölt el, hogy ezt angolul is tehetem csodálatos környezetben a kicsinyekkel együtt CSEPEREDVE itt Csillebércen!

 Beszélj velem úgy, mintha felnőtt lennék!
Játssz velem úgy, mintha gyerek lennél!
Bízz bennem! Adj nekem feladatot,
majd meglátod, milyen ügyes vagyok!” 

/Dávid Rózsa/

Lehet, hogy elfelejtik, mit mondtál nekik, de soha nem fogják elfelejteni,
hogy hogyan érezték magukat szavaidtól.

/Carl Wiliam Buehner/ 

Gyovainé B. Andrea, kisgyermeknevelő 

2005-óta dolgozom a gyermeknevelés területén. Végzettségeim:

  •     – Kisgyermeknevelő
  •     – Pedagógus asszisztens
  •    – Gyógypedagógus asszisztens
  •    – Gyermekfelügyelő
  •    – OKJ-s babysitter

Munkám során 1-20 éves korosztály kihívásaival kellett megküzdenem. Dolgoztam bölcsödében, óvodában, iskolában, gyermekotthonban. Mindenhol lelkiismeretesen, sikeresen oldottam meg a nevelési feladatokat, de a bölcsődés korosztály áll hozzám a legközelebb. Itt látom legjobban munkám eredményét, ami mindig örömmel tölt el. Két csodás kisfiam van. Születésük óta még elkötelezettebbnek érzem magam pályám iránt.